Zmiana zasad dzierżawy miejskich nieruchomości w Malborku powoduje zamieszanie
Malbork jest aktualnie miejscem niecodziennej sytuacji prawnej dotyczącej dzierżawy i najmu nieruchomości miejskich. Wszystko to wynika z uchwały przyjętej przez Radę Miasta podczas ostatniej sesji poprzedniego roku. Wówczas, radni większością głosów podjęli decyzję o uchyleniu uchwały z 2008 roku, która regulowała zasady gospodarowania nieruchomościami na rzecz miasta.
Dotychczasowy stan prawny umożliwiał burmistrzowi samodzielne podejmowanie decyzji w dziedzinie dzierżaw i najmu miejskich nieruchomości w ramach prowadzonej działalności. W zakresie jego uprawnień mieściło się przedłużenie istniejących już umów lub podpisywanie nowych. Wyjątek stanowiły jedynie umowy na okres przekraczający trzy lata – w ich przypadku burmistrz musiał zasięgać zgody Rady Miasta.
Obecnie, po uchyleniu uchwały, wcześniejsze zasady nie mają mocy prawnej. Jednak sytuacja nie jest całkowicie klarowna. Obowiązuje teraz ogólna zasada mówiąca, że „do czasu określenia zasad, w przypadku ich braku lub uchylenia wcześniejszej uchwały, burmistrz może dokonywać tych czynności tylko i wyłącznie za zgodą rady”. Oznacza to, że każdy projekt umowy dzierżawy lub najmu musi być teraz przedstawiany Radzie Miasta.

Podróż w czasie: odkryj grunge’ową magię Seattle lat 90. w Wieży Ciśnień!
Remont przejazdu kolejowego w Szlagnowie: zamknięcie od 3 listopada 2025 r.
Dodatkowe kursy autobusów MZK w Malborku na Wszystkich Świętych 2025
Dzień Pamięci: Uroczystości na Cmentarzu Żołnierzy Wspólnoty Brytyjskiej w Malborku